Alla inlägg under december 2010

Av Anita Jansson - 10 december 2010 19:59

Jag tror på Jay.

Av Anita Jansson - 10 december 2010 19:59

Jag tror på Jay.

Av Anita Jansson - 10 december 2010 19:54

En natt hade en man en dröm. Han drömde att
 han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, “Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest.”

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår – då bar jag
dig

Av Anita Jansson - 10 december 2010 17:04


Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.
Ett barn som får stryk lär sig att slåss.
Ett barn som hånas lär sig blyghet. 
Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete.
Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende. 
Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod.
Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta. 
Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.
Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet. 
Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro.
Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig 
att känna kärlek i världen.

Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.Ett barn som får stryk lär sig att slåss.Ett barn som hånas lär sig blyghet. Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete.Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende. Ett barn som möts med tolerans lär sig tålamod.Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta. Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet. Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro.Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig att känna kärlek i världen.


  


Av Anita Jansson - 10 december 2010 17:03

Älska mig mest när jag förtjänar
det minst, då behöver jag det
bäst

Älska mig mest när jag förtjänardet minst, då behöver jag det bäst.

Av Anita Jansson - 9 december 2010 17:48

Har inte orkat skriva på ett par dagar och orkar väl inte nu heller, men känner mig så rastlös så att jag måste ha någon ting för händerna.

Har tillbringat mycket tid på sjukhuset där svärmor ligger, hon är jätte dålig och de vet inte vad som hänt. Hon har tappat talet, varit uttorkad och fått en massa blod. Jag tycker så synd om henne, för fy för att inte kunna kommunicera och tala om i fall man har ont, är rädd eller bara det att det kliar på näsan. 

Jag har världens bästa svärmor, har aldrig haft några problem och hon har under de snart 26 år vi känt varandra varit som en andra mamma och bästa vän för mig, och det gör så ont i mig att se henne behöva ligga så här. I morgon får vi kanske veta mer för då ska det komma en neurolog och titta på röntgen som de gjorde på henne i går. Den visade ingen hjärnblödning vilket vi har misstänkt att det kanske kan vara då talet har försvunnit, hon är för övrigt medveten och förstår allt vi säger. Det är så mycket känslor som kommer upp när något sådant här händer, och just nu känner jag mig helt mentalt utpumpad men det är bara att ta nya tag och finnas där så tror och hoppas jag att hon snart blir bättre. Kärlek och omtanke kan försätta berg.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 7 december 2010 09:48

- 12 grader stod termometern på när jag kom upp för en timme sedan...brrr kallt, det har ju varit lite mildare ett par dagar och då riktigt skönt men men är det vinter så är det och då får man väl räkna med att det är så här. Ska snart göra mig klar för att åka och jobba ett eftermiddags pass men i morgon är det ledig dag och det ska bli riktigt skönt.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 6 december 2010 22:33

Under många år har vi haft en spis i vardagsrummet som min käre maken har byggt och den har verkligen varit till glädje för både öga och själ. Tyvärr är det så jäkla dyrt om man ska köra den här spisen på el och få värme.

  


Vi bestämde i dag att vi investerar i en som vi kan få lite värme i från även om det inte är mycket så är det vackrare med riktig eld i stället för fejk och då blev det den här.

  

Det blev jätte bra tycker vi själva.


Lev I Hjärtat!


Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards