Alla inlägg under augusti 2014

Av Anita Jansson - 31 augusti 2014 22:01

Mitt änglakort för i morgon den 1 september 2014.

Av Anita Jansson - 31 augusti 2014 21:41

Under många år har jag ätit allergi tabletter för att jag är allergisk mot mjölk,ägg och jordnötter. Det sistnämnda är lätt att låta bli men det är värre med mjölk och ägg, mjölk finns i nästan allt men värst är det med ägg gula för då sväller jag igen i halsen. Numera känns det som att tabletterna inte hjälper längre så nu har jag bestämt att jag till att börja med under den kommande veckan inte ska äta tabletter och i största möjliga mån undvika det jag inte tål för i ärlighetens namn är det lätt att slarva och tycka att tabletterna är en garanti. Idag har jag inhandlat soja yoghurt och mjölkfritt flora till mina fincrisp som jag äter till frukost varje morgon. Jag önskar mig själv lycka till och återkommer i detta ämne.

Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 30 augusti 2014 17:51

Mel's drive in Långhundra.

Av Anita Jansson - 30 augusti 2014 17:39

Tog mig lite tid och tittade på de första blogginläggen jag gjorde 2010 och inser hur mycket som hänt i mitt liv under snart 4 år. Både roliga och mindre roliga saker. Det gäller verkligen att försöka leva här och nu och vara närvarande i varje stund och möte med andra. Jag vet att om jag är stressad så har jag väldigt svårt att fokusera och lyssna på mina nära och kära utan lägger då fokus på något problem som jag troligtvis inte kommer att kunna lösa, eller ialla fall inte snabbare bara för att jag går runt och ältar det. Jag försöker verkligen att släppa allt annat när jag umgås med andra. Personligen skulle jag bli skit sur om jag pratar med någon och den personen verkar helt frånvarande och bara låsas lyssna. Nej! Så vill inte jag vara.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 30 augusti 2014 13:10

Jag fick veta idag att Magdalena Graafs familj har sorg då sonen Isac gick bort för ett par dagar sedan. Föräldrar ska inte överleva sina barn, det är så tragiskt. Jag kan inte förstå men har mist nära så jag vet vad det vill säga att ha sorg. Tiden måste få läka och hela. Alla måste få sörja på sitt sätt. Maggan Graaf med familj vi är många som känner med er. <3

Av Anita Jansson - 28 augusti 2014 06:51

Det är konstigt hur man kan förneka vissa sanningar. Förnekelse ända till någon bryskt måste leverera sanningen för att man ska förstå.

Av Anita Jansson - 24 augusti 2014 21:46

Dessa kort blev mina för den kommande veckan.

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Skapa flashcards