Alla inlägg under februari 2012

Av Anita Jansson - 20 februari 2012 21:31

Tänk om människor kunde inse att de själva är ansvariga för sina liv. Att bara klaga och gnälla hjälper inte. Ta ansvar!

Av Anita Jansson - 19 februari 2012 09:50

Jag har haft långledigt den här helgen och det har verkligen varit skönt och välbehövligt och jag känner att jag har blivit lite mer utvilad än jag brukar en vanlig helg.

I går tittade vi på Whitney Hustons begravning som var rörande och ovanlig med mitt sätt att se på det men som sagt väldigt fin och Cevin Costners tal var så bra. När jag nu ändå skriver om tv kan ju bara nämna den nya serien om Ove Sundberg, ingen skrattfest direkt men jag gillar de trailers de kör på Tv4 som reklam, de får räcka för mig tror jag, blir lite för mycket att titta på ett helt program.

Det känns faktist som att våren är här, det är plusgrader ute och det droppar från taken och smältvatten eller dagsmeja rinner efter vägarna och det är stor risk för att bli rejält nerskitad av förbi körande bilar när jag är ute och går med hunden.

Livet i stort och smått rullar på, jag är otroligt stolt över mina barn som lever sina liv som bra vuxna människor, de gör det de vill själva och inte vad som förväntas av dem. Jag tror och hoppas att vi gett dem en bra grund att stå på för att bli fria tänkande människor. Själv känner jag att jag för min egen del går från klarhet till klarhet och är otroligt nöjd med mig själv.


Nog för nu.


Lev I Hjärtat!


Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards