Alla inlägg under februari 2011

Av Anita Jansson - 26 februari 2011 18:56

Känns riktigt skönt att det är helg, veckan som var blandades med att jag var sjuk i början av veckan och jobbade från onsdag och förra helgen var jag sjuk så den försvann i ett nafs.

Kylan som varit är helt outhärdlig tycker jag, helt galet när man känner att det är varmt när det blir -7 grader och i dag har det varit fantastiska plusgrader och snön rasar från taken, längtar sååå efter våren och värmen, längtar efter att få vara ute i trädgården och se vad som kommer upp där eller inte kommer upp. Vi hade tänkt att grilla korv ute i dag men griller ligger i garaget som är långt hemifrån så det blev pasta med tomat och mozarella ost i stället.   

Sonen var hem och hade lite kvalitetstid med oss som han uttryckte det och det var verkligen roligt för sen han flyttade för en måndad sedan har vi knappt sett till honom.

I kväll blir det räkmacka med hemgjord majonäs och kanske melodifestivalen har ingen aning om vilka som är med i kväll men känner att det blir lite tjatigt med alla deltävlingar.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 14 februari 2011 18:41

Nu är det nästan en hel månad sedan jag skrev, sist var den 17 Januari och mycket har hänt sedan dess.

Vi har ju blivit med Kurt en underbar liten Chuhuahua som blir 4 år i sommar. Hans hemkomst började med dramatik då han lyckades rymma första kvällen och sen var vi ute och letade i 5 dygn och fick en sån fantastisk hjälp av både kända och okända människor. Vi gjorde ett upprop på Facebook där 1000 fantastiska människor anslöt sig och många stöttade med ord och uppmuntrande ord medans andra tog sina hundar, barn och familjer och gav sig ut och letade, jag är alldeles rörd över hur fantastiska människor är. Vi lyckades med hjälp av alla lokalisera kurt till ett villa område ca 800 meter i från där vi bor men då han var helt ny hos oss så hittade han ju inte hem. Vänliga människor som bodde där lät oss ställa ut hans bur och säng och där kunde vi lägga mat, på 6:e dagen ringer en man och berättar att nu ligger han i sin bur och då kunde husse åka dit och hämta hem honom.

Trött och medtagen sov han nästan i ett streck i en hel vecka men gosa och mysa ville han hela tiden. Nu har han återhämtat sig och börjar bli en glad och pigg hund som just nu ligger i mitt knä och sover.


  

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards