Alla inlägg under maj 2012

Av Anita Jansson - 17 maj 2012 20:19

Skön dag och skapligt väder, vad mer kan man begära.

Av Anita Jansson - 12 maj 2012 14:01

Jag känner mig så otroligt priviligierad...vilket konstigt ord kan jag tycka kan knappt stava till det    men så är det i alla fall. Jag har det så himla bra, välartade barn, en underbar man och ett jobb som jag trivs så fantastiskt bra med. Får man ha det så här bra? Livet har ju inte alltid sett ut så  här och nu och då får jag lycko ångest, jag blir bara så rädd att man inte ska få ha det bra men sen släpper jag det för hur det än är så skapar vi ju vår egen situation och uppenbarligen har jag kämpat på bra med tanke på att det är bra. Med åren har jag vad jag själv tycker i alla fall lärt mig att ta motgångar på rätt sätt. Kan man ta en motgång på rätt sätt? Ja jag tycker i alla fall det för går det emot så kan man alltid göra eller se att det faktisk kommer något positivt ur det också. Att se varje motgång som en möjlighet låter helt skruvat men funkar för det mesta tycker jag. Att inte lägga sig ner och deppa ihop när det går emot utan i stället försöka se det positivt föder positivt, tänka goda tankar så kommer det gott tillbaka. I bland förstår jag inte vad jag får allt i från men fake it till you make it funkar faktiskt.


Det regner och solen skiner om vartannat, måste vara det som påverkat mig i dag.


 

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards