Alla inlägg den 15 december 2010

Av Anita Jansson - 15 december 2010 12:51

  

Snart går vi in i julveckan, jag förstår inte vart tiden tar vägen det går så otroligt fort och snart är julen över. Jag ska jobba hela julen förutom på julafton, skönt att få den ledig i alla fall så att jag kan vara med familjen och umgås.

Nu väntar två nätters arbete och sen ledig över helgen, skönt. Jag känner att jag gnäller över jobbet och resorna men när jag tänker efter så är jag mycket ledig, och vad det gäller resorna brukar jag försöka göra något bra av dem som att läsa eller bara sitta och sova, en och annan lovikka vante har blivit tillverkad på pendeltåget också : ) Framför allt så har jag faktiskt ett jobb som jag trivs med, både arbetsmässigt och med kollegorna så vad har jag att klaga över.....Ingenting!


Ska avlägga ett besök hos lilla svärmor idag också, nu har hon fått komma tillbaka till sitt boende men hon är inte färdigbehandlad och på långa vägar frisk men enligt Danderyd kunde de inte göra mer för henne som det är nu hon behöver bli starkare innan de kan fortsätta med rehabilitering. Förut har vi hälsat på henne några ggr i veckan men nu vågar vi inte låta bli att åka dit varje dag, dels för att vi vill träffa henne men sen känner i alla fall jag att jag inte litar på att det fungerar med mat och vätska för när hon kom in till danderyd var hon helt uttorkad och såg ut som en liten fisk med fjäll i ansiktet, men det är mycket bättre nu och hon har till och med lite rosor på kinderna. Personalen är jätte gullig där hon bor och jag tror säkert att de gör vad de kan men jag förstår ju också att deras tid är begränsad.


Nej nu ska jag försöka få något gjort i dag för i morgon blir det ju bara att sova hela dagen.


Lev I Hjärtat!   

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards