Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Oprovocerat Våld!

Av Anita Jansson - 4 december 2010 22:59

Vad är det som händer?

Inom loppet av en vecka blir två människor brutalt misshandlade helt oprovocerat.

Den första incidenten hände förra lördagen på en krog där en av mina söner befann sig och en av hans kamrater fick tinningen uppskuren när han stod och pratade med ett par vänner, han hade precis kommit dit  och inget hade hänt innan, han känner hur det smäller till i skallen och sen blir allt suddigt. Han tappar nästan 1 liter blod och tack vare rättrådig barpersonal får de stopp på blodflödet innan ambulans andläder efter 20 min, fatta 20 min! Väl på sjukhuset får han i alla fall det blod han behöver och sys över ett ca: 10 cm område. Killen mår förhållandevis bra idag men tänk er själva att behöva gå med rädslan och undra vem det var som gjorde det, när de flesta som var där ändå är polare. Plånbok, körkort och kontanter snodde de också.


Händelse nummer 2 hände i dag, utanför vår Riksdags Hus!

En grupp människor står och delar ut flygblad varpå min vänninas vän går förbi och blir erbjuden ett blad men tackar nej genom att sjuta handen ifrån sig som lämnar fram bladet. DÅ! Hoppar ett gäng killar fram och börjar puckla på honom, hans flickvän gråter och ropar förtvivlat på hjälp i från förbipasserande utan att någon lyfter ett finger till hjälp och när hon ser att de tänker ta flaskor till tillhyggen lyckas hon få honom därifrån. Han är chockad och jätte skadad och undra säkert varför detta hände.


Jag undrar bara vart är världen på väg, varför hjälper vi inte våra medmänniskor när vi ser att de är i nöd. Är vi så jävla självupptagna att vi inte ens ingriper när vi ser att någon blir illa skadad?


Vi ska älska varandra och ta hand om andra som vi själva vill bli omhändertagna.


Lev I Hjärtat!

 
 
Ingen bild

Ivana

5 december 2010 08:46

Man blir så ledsen när man hör sånt här :-( Det fattas hjärnceller hos folk.. Fy faaan vet inte vad jag ska skriva, saknar ord för det gör så ont i hjärtat :-(

 
Ingen bild

Robert lee

8 december 2010 09:04

Detta är hemskt och helt oaccetabelt enligt mig. Bodde själv i sthlm i tio år och mer än en gång blev jag tvungen att kliva in och stävja bråk. Minns en gång ett fyllo på t-banetåget som gick och skrek i vagnen och viftade med kniv. Jag slängde honom av vagnen vid nästa station, ändå så stirrade flera av passagerarna surt på mig efteråt... och en gång låg en man på gatan och skrek av smärta. Han var förstörd i ryggen och kunde inte ta sig upp. Folk bokstavligen klev över honom. Han hade halkat på en isfläck och tog sig inte upp pga ryggsmärtor... så jag hjälpte upp honom och han var inte berusad eller nåt... tror inte att stockholmare är sämre än andra utan vet inte varför det blivit så... här rusar folk till hjälp så fort det är något... kanske stan är för stor helt enkelt och alla tassar anonymt och är uppskrämda av allt de läser och ser... vet inte faktiskt... men det är tragiskt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Jansson - 15 november 2020 06:10


Blev en smörgåstårta dagen efter. Den var säkert god men jag kan ännu inte känna doft eller smak. ...

Av Anita Jansson - 20 september 2020 11:27


Tanken är att det ska bli ett överkast

Av Anita Jansson - 14 december 2019 06:51


Den absolut godaste och snyggaste samt modernaste smörgåstårtan gjorde vår svärdotter till min man igår. ...

Av Anita Jansson - 24 oktober 2018 18:28


I morgon ska jag smaka på min kombucha och det ska bli så spännande. Så här ser den ut nu. ...

Av Anita Jansson - 17 oktober 2018 19:08


Gör nu mitt andra försök till att dyra grönsaker. #syradkål ...

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards