Alla inlägg den 25 november 2010

Av Anita Jansson - 25 november 2010 22:43

Du får vad du ger. Ge varandra kärlek!


  

Av Anita Jansson - 25 november 2010 22:32

Blir riktigt arg när jag ser på tv 4 att försäkringskassan nekat Eino Granath inte fick stöd när hennes make gick bort med motiveringen att de varit särbo den sista tiden...men han var ju sjuk och kunde inte vårdas i hemmet. De hade levt tillsammans i 40 år, jag tycker att det är skrämmande hur det har blivit är det bara kronor och ören som räknas. Hur många människor är det inte som blivit kränkta och fått kämpa över sina sjukdomar och annat elände mot Försäkringskassan. Jag säger inget om att det finns människor som kanske inte är berättigade ersättning, människor som egentligen kan gå ut i arbete men jag känner så många som har varit och är riktigt sjuka med diagnoser ställda av läkare som hela tiden blir ifrågasatta. Den lilla människan får kämpa livet ur sig för att få något som vi varit med och betalat för med skatter under många år.


Ja nu brann det till ordentligt i huvudet på mig.

Dags att sova.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 25 november 2010 00:11

Den här väskan önskar jag mig i Julklapp! 


  

Mullberry

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards