Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Anita Jansson - 16 februari 2014 08:36

Nu är det dags för ett nytt kapitel i mitt liv. Jag slutade röka för lite drygt 2 år sedan och ersatte det med nikotin och i bland snus. Nu i julas bestämde jag mig för att nu får det vara slut med detta, det är dags att ta hand om kroppen och dessutom var min man så duktig att han slutade röka och då ska jag också klara av det. Sagt och gjort och det har fungerat så här långt även om det stundvis är jäkligt jobbigt. Nu kommer nästa puck och det är att ta hand om kroppen. Jag ska från och med i morgon joina alla de som kör 5:2 metoden. Jag har hittat en sida som jag tror att jag kan ha hjälp av och det är Matdagboken där finns det tips på allt i från hur man kommer igång till recept och annat smått och gott. I dag ska jag väga och mäta och skriva upp allt och sen kommer jag att göra det varannan vecka. I höstas provade jag en annan variant av 5:2 och det var 16:8 fungerade bra men jag tror att 5:2 metoden passar mig bättre då jag slipper känna hunger och man fastar 2 dagar i stället för 16 timmar varje dag 7 dagar i veckan. Försöker peppa mig själv. Blev lite lättare nu när jag tittar ut och ser att solen är på besök.

Av Anita Jansson - 16 februari 2014 00:14

Nu säger jag godnatt efter en dag som blev bra trots att jag vaknade så tidigt.

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards